Sunday, June 3, 2012

Tyden 1/6 Right mindset for the right market condition

Minuly tyden jsem vynechal, a urcitym zpusobem si i odpocinul od trhu.  Poslednich tri tydny, jak i z mini statistiky patrne,  byly pro mne charakterizovany predevsim velkym poctem obchodu, to samo o sobe nemusi byt negativni pokud by byl doprovazen take uspesnosti a ziskovosti coz tak nebylo. Mnoho vstupu bylo unahlenych, s hloupim rizenim pozice a pravidelnym porusovnim stanovenych pravidel. Vzdy se ale snazim najit v kazde situaci take pozitivni stranku, chyby z kterych je mozno se poucit. Tady jsou:

1/ striktni dodrzovani 2% uctu  na obchod - i dlouha rada ztrat nezlikviduje ucet
2/ zlepsi se vnimani trhu, poznani svych vlastnich reakci v pripade negativniho vyvoje, co mohu sam od sebe ocekavat a jaky ma toto dopad na psychiku, schopnost nadale objektivne hodnotit vyvoj na trhu a do jake miry me ovlivnuje negativni serie ve vyberu obchodu
3/ vidim jak vypada negativni prubeh obchodu, toto by si zaslouzilo samostanty clanek, v kostce jde o to vedet kdy jeste obchod ma potencial byt uspesny a kdy uz je zcela evidenti ze nejsem na spravne strane order flow a je treba uzavrit pozici
4/jsem presvedcen ze obchodovani je o pravdepodobnostech, cili kazdy 3-5 vstupu  z 10 je z podstaty veci neuspesnych, i pres to ze pouzivam mechanicky pristup k vyberu vstupu, nelze byt 100% uspesny (zname jako hledani svateho gralu) mnohem duleziteji je rizeni profitabilnicho obchodu - toto je oblast,  jejiz zvladnuti odlisuje profiky od amateru, zkusene od zacatecniku, ostrilene tradery od zelenacu.

Tyden ktery prave zkoncil by se mohl take jmenovat sed si na rukou a peclive vybirej. Ze zacatku tydne jedinny obchod na eur, short na uzavreni nedelniho gapu a pridani do pozice me prineslo peknych 11% zhodnoceni. Toto, plus naval v praci a pauza v predchozim tydnu me stali za mnohem peclivejsim vyberem prilezitosti k obchodovani po zbytek tydne. 



Cely tyden byl ve znameni posilovnani USD vuci vetsine men, EUR v downtrendu.




3 comments:

  1. 1. 2% risk/obchod me nejednou dostal do poradne patalie, zvlaste s win okolo 30-40% jsou DD hure snesitelne z psychickeho hlediska, nakonec se mi osvedcil 0,7 - 1% , kdy jsem schopen byt v klidu i v prubehu delsich ztratovych obdobi, velmi to zmenilo muj celkovy pristup ke ztratam.

    2. objektivni nahled na trh - nejvic mi dela problem "zvyknout si" na zmenu trendu, kdy stale doufam, ze trh neni vycerpan a mel by jit puvodnim smerem - zpozdena analyza.

    3. s timhle mam take velky problem, trebaze nejsem v rizeni pozice aktivni, tak v ramci nekolika-hodinoveho obchodu mam moznost kontrolovat pozici a kolikrat vidim opakujici se prubeh, ktery jsem zaznamenal v minulosti s predzvesti ztratoveho prubehu a nechavam to byt..

    4. s timto bojuji cim dal min, ale sem tam mam tendenci zapraskat graf klouzavymi prumery, oscilatory a cekam, ze mi ukazou milion ziskovych vstupu, ale jsou to spis vjemove pokusy, kterym nevenuji mnoho casu, presto se mi casto stane, ze me tyto odklony vykoleji ze zajeteho rezimu a zbytecne mlzi mysl.

    Prosim o vice ukazek rizeni prubehu obchodu, pokud to pujde, nemusis odkryvat detaily, jedna se mi spis o obecny nahled, ktery aplikujes.

    mej se a at se dari!

    R.

    ReplyDelete
    Replies
    1. diky za komentar, odpovim jak to jen pujde.

      Delete
  2. cao robcz, bod 1/samozrjeme je to individualni, kazdy dle sve natury snese neco vice ci mene, myslim ze s rostouci zkusenosti, praxi sebeduverou lze pomalu zvysovat 2/ tohle je dost tezke si myslim, rozeznat zmenu sentimentu, zadna jednoducha pravidla pouze zkusenost a nekonecne hodiny sledovani trhu. Ja mel spise na mysli ze po serii ztrat nevemu obchod co bych mel vzit, jsem si vedom ze negativni serie ovlivnuje me rozhodovani a treba na tom pracovat. 3/ tak s tebou muzu jen souhlasit, stava se mi to same. 4/indikatory nepouzivam:-)proste jsem jim neprisel na chut, snad jen obcas klouzave prumery pro to aby byl graf pestrejsi:-) Pokusim se o vice screencastu, snad to bude srozumitelnejsi. Diky za kometare a at se dari.

    ReplyDelete