Tuesday, August 28, 2012

A jedem dal

Od poslendniho postu utekl nejaky ten cas, obchodovani je slabsi poslednich par tydnu. Chvili jsem premyslel zda sem vubec dale davat statisky za poslendni  mesic protoze to neni zadna slava a neni. Podivat se realite do oci je jedina zpusob jak se posunout o kus dale, sedet a opakovat stejen chyby jeste z nikoho skveleho trader neudelalo, takze tady jsou.


Myslim ze zlom nastal hned po tydnu kdy doslo k vyprasku, mel jsem krasnou pozici short eur, do ktere jsem postupne pridaval, pomalu jiz dosahoval neco pres 5% zisku coz by byvala pekna zaplata na predchozi prusvih. Nicmene opet stejna chyba, sledovani profitu pred sledovanim chovani trhu vedlo k uzaverni s minimalnim ziskem.


  Uvedomuji si ze za posledni tydny me rozhodovani ovlvinuje strach z dalsi ztraty, nic noveho kazdy kdo zazil serii peknych ztrat to urcite zna. Ovsem jak tento strach muze byt paralizujici pro profitabilni obchodovani je proste uzasne. Uzaviram potenciale kvalitni pozice s minuskulnim ziskem z obavy aby se z nich nevyklubal dalsi 0. Oteviram nove ne tak kvalitni pozice ze strachu, aby mi neutekla pekna prilezitost. Nasazuji prisneji stop loss a vysledek je SL  z nadhernych pohybu. Preskakuji nektere potencialen kvalitni pozice opet ze stejnych duvodu. Vahani a pochybnosti nejsou  uspesnemu traderovi k uzitku. Takze myslim ze dokud nezvladnu toto obdobi a nevratim se zpet na profitabilni cestu, nemam se o cem na svem blogu siriti.

Vcera mi padl do oka clanek  quality vs quantity od OTA , ktery je castecne i odpovedi na me slabsi obchodovani. Pri obchodovani jsem sledoval vice mene stejne zony ale netrpelivost a chut obchodovat me vedla k vykonani obchodu mimo plan, s mensim potencialem, s mensi pravdepodobnosti. Proste vstupy mimo plan na nizkych TF s jedinym cilem - vratit zpet ucet na puvodni stav. Nema smysl znovu opakovat kde doslo k chybam, co jsem mel a nemel udelat. Vim presne kde je prostor k lepseni a kde jsou me slabe stranky. Jenda vec je vedet druha vec je konat. Na fxstreet.cz, stranky ktere jsem drive dost casto navstevoval, dnes jen sporadicky, publikovali clanek JA JSEM USPESNY TRADER. Jeho cteni muze nekomu pripadat jako vyplach mozku, a me osobne by asi i tak pripadal pred nekolika lety, ale v podstate je v nem krasne videt ze zakladem uspechu je predevsim vira v sama sebe a sve schoponsti a schopnost rozvijet sve schopnosti, zde opet vyborna prace Mindset.  A diky diskuzi, ktere se jako obykle pod postem na fxstreet.cz rozohnila, se nasel pekny odkaz na As a man thinketh diky za nej a za zajimave ctenti.

3 comments:

  1. bezne na trhy nenadavam, ale ted jsou extra zakerne, mesic skoncim cca. 1 - 2 % v minusu, pokud se behem zbyvajicich dnu neco neprihodi. K vylepseni stavu mi pomohl jeden "homerun" , kde se mi povedlo dovezt k PT zatim nejobjemnejsi pozici, jinak bych te nasledoval take s hlubsim propadem. A to nemam pocit, ze bych nejak ujizdel od planu, proste jsem ted sbiral ztratu za ztratou, mozna jsem si "vylepsil" i rekord v serii ztrat :) . Kazdopadne vira v sebe je zaklad, snazim se v tomto smeru cerpat i z jinych oblasti, nez jen z tradingu, kde se me schopnosti projevuji, tim se v obdobi nezdaru udrzuji v relativnim klidu. Pro pripadne neklidne obdobi zamestnavam hlavu jinou oblasti tradingu, ustat spatne obdobi a byt pripraven,az se to zase otoci, protoze nejvic boli "bych" ve verdiktech nad neexekuovanym obchodem, drive/pozde otevrenym/ukoncenym. Ja vim, keca se mi to..ale vse je mysleno a napsano v dobrem.

    ReplyDelete
  2. jeste uvazuji nad urcitym stavem mysli, ktery mi pripomina povrchnost, castecne nezajem, nadhled nad danym obchodem. Cim mene emoci a nadeje do tradingu vkladam, tim se mi dari dosahnout lepsich vysledku, asi to zni divne, ale nekdy nadmerna snaha muze byt nejvice oslepujici. Dobrym prikladem je treba tento mesic, kdy jsem provedl 15 obchodu, jenom 4 winners, zbytek ztraty. Jeden ziskovy obchod jsem uskutecnil hned ze startu, zbyvajici v prubehu tohoto tydne. Takze skoro 4 tydny bez vylepseni bilance, s ubyvajicimi $ na uctu jsem se citil vic a vic svazanejsi, ale pohled do predeslych mesicu me castecne uklidnoval. Kdyz jsem si rekl, ze jde jen o statistiku a vyhodu v trhu, kterou musim vyhledavat/aplikovat, sel jsem do sebe a opravdu se zameril pouze na spravnou exekuci vsech ukonu obchodu. Je to trading in the zone? :) Asi uplne ne, ale mam pocit, ze udrzeni soustredenosti v tomto rozmezi mi prinasi ten nejlepsi pocit z tradingu..

    ReplyDelete
  3. diky za kometare, udrovat nadhel, neinvestovt se emocinoalne do obchodu a hlavne trpelivost si pockat na tu spravnou prilezitost (se vysokym score na odd enhncers) vidim taky jako zakladni fundamenty dlouodobeho uspechu. S odsutpem vidim ze "tlaceni na pilu" nikam nevede,i kdyz, diky obycejenmu stesti muze chvili vypadat ze funguje, nimene v delsim horizontu je evidentni ze ne.

    ReplyDelete